• بسمه تعالی

    دستورالعمل جشنواره تولید محتوای الکترونیکی دانش‌آموزان و معلمان(رشد)

     

    تولید محتوای الکترونیکی چند رسانه‌ای متناسب با نیاز معلمان و دانش آموزان و استفاده هوشمندانه از آن‌ها، یکی از سیاست‌های بر شمرده شده در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران است . بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی با رویکرد حل مسأله در تولید مواد و رسانه‌های یادگیری، توسعه سیاست چند تألیفی و زمینه‌سازی برای مشارکت فعال استان‌ها، معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی مواد، منابع و مراکز متنوع یادگیری ؛ تولید و توزیع مواد و منابع یادگیری متناسب با توانمندی ها و ظرفیت‌های مناطق و مدارس؛ بسترسازی برای بسط و توسعه تجارب و ابتکارات معلمان و مربیان و دانش آموزان در طراحی، ساخت و ارزشیابی مواد و منابع یاددهی و یادگیری، سیاست‌های دیگری هستند که آنها را در راستای توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در حرکت به سوی وضع مطلوب در تولید و بهره‌برداری از مواد و رسانه‌های یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری مورد توجه قرار داد.

    سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اجرای مفاد سند تحول بنیادین ، سند برنامه درسی ملی و سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی و همچنین تقویت، توسعه و تکمیل محتوای شبكه ملی مدارس ایران (رشد) به عنوان شبكه اصلی پشتیبان برنامه درسی در نظر دارد؛ جشنواره حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیکی دانش‌آموزان و معلمان با رویکرد های جدید آموزشی را با اهداف ذیل برگزار نماید:

     

    نحوه شركت

    • 1. مطالعه راهنما
    • 2. تكمیل فرم شركت در جشنواره
    • 3. دریافت و ذخیره نسخه چاپی حاوی كد رهگیری
    • 4. تحویل دو نسخه از محصول تولیدی همراه با نسخه چاپی فرم تکمیل‌شده به نماینده منطقه محل تحصیل یا اشتغال

     

    اهداف برگزاری جشنواره

    • 1. توسعه وتعمیق فرهنگ تولید محتوای الكترونیكی واستفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یادگیری
    • 2. ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانه‌های الكترونیكی یادگیری
    • 3. تولید مواد و رسانه‌های یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانش‌آموزان و استفاده از آن‌ها در فرآیند تدریس
    • 4. زمینه‌سازی برای مشارکت فعال معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی مواد و منابع متنوع یادگیری
    • 5. توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب در تولید و بهره‌برداری از مواد و رسانه های یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری.
    • 6. ایجاد زمینه استفاده از مواد و رسانه‌های آموزشی مبتنی برفناوری‌های آموزشی در فرآیند یاددهی-

     

    شیوه اجراء

    این جشنواره در دو مرحله ( مرحله اول بصورت استانی ومرحله دوم بصورت كشوری از میان تولیدات برگزیده شده مرحله اول ) برگزار خواهد شد.

     

    گروه‌های شركت‌كننده

    • 1. دانش‌آموزان
      • دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدائی
      • دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم
      • هنرجویان هنرستان‌های فنی، حرفه ای و كاردانش
      • تبصره : دانش‌آموزان شامل كلیه مدارس استثنایی، مدارس غیر دولتی و دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان نیز می‌شود
    • 2. معلمان (مربیان)*
      • آموزگاران و دبیران دوره ابتدائی ، و متوسطه اول و
      • معلمان مدارس استثنایی ، غیر دولتی و استعدادهای درخشان
      • هنرآموزان هنرستان‌های فنی؛ حرفه‌ای و كاردانش
      • مدرسان دانشگاه فرهنگیان
      • كاركنان آموزشی شاغل در ادارات آموزش و پرورش
      • *در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «معلم» و «مربی» مترداف هم به کار رفته است.
    • 3. دانشجویان
      • دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
      • تبصره1 : دانش آموزان و معلمان و دانشجویان می توانند محصول خود را به صورت كار اشتراكی )دانش آموز، معلم، دانشجو، مدرس ( ارائه نمایند.
      • تبصره2 : معلمان مدارس غیردولتی پس از دریافت تائیدیه از مدرسه محل خدمت می توانند از طریق مدرسه محصول خود را در جشنواره شركت دهند.

عکس

درباره سايت

  • دبیر فیزیک هستم.
    ویرایش نقشه گوگل قسمتی از زندگی من شده!!!
    ( به ویرایش هایی که انجام دادم، 62 میلیون مراجعه شده)
    به اوریگامی ( origami ) علاقه زیادی دارم.
    قابلیت های اکسل منو شگفت زده کرده!!
    سازه های ماکارونی رو هم دوست دارم...

    یه مجموعه از تمبرهای قدیمی و از دیگر کشورها دارم که سرگرمی دوران نوجوانیم بوده و برام خیلی ارزشمند هستش.

    این مجموعه به آموزش فیزیک دبیرستان می پردازه. امیدوارم برای دانش آموزان و همکاران محترم مفید واقع بشه.

آخرين عناوين

عکس

با فیزیک آشتی کنیم !

فیزیک, یعنی زندگی و طبیعت; و طبیعت با آهنگ موزون و عرفانی خود درحال نیایش است ...

منوی کاربری

شمارنده